onsdag 20 april 2011

Påskris och påskpyssel

En liten fotokavalkad över våra påskris och lite annat påskpyssel... :-)

Plommonkvistar klädda med små vårflickor som jag gjorde för många år sedan och små färgglada fjärilar. Fjärilarna är ett väldigt enkelt men effektfullt pyssel som jag och lillkillen knåpade ihop i söndags. Fjärilsmakaroner som målas i olika färger och så ett snöre om... klart att hänga upp. Fick tipset i kyrkan, där scouterna hade gjort sådan och dekorerat påskrisen med. Lillkillen tyckte det var jättekul! Tyvärr syns de inte så bra på bilderna...

Lite grövre plommongrenar klädda med träägg som jag målade för många år sedan.

Stora tjejen klädde blåbärsbuskarna med fjädrar i olika färger :-)

Mellantjejen har knåpat ihop en påskhare...

 ... och då ville storasyrran också pyssla. En påsktupp blev det.

GLAD PÅSK !!!

2 kommentarer:

  1. Visst är det något speciellt med ungarnas påskpyssel. Det är så härligt att se dem skapa.
    Jag läste att du börjat jobba igen. Jag har fortfarande inte vant mig riktigt vid att jobba. Fast det är två år sen jag var föräldraledig. Så jag förstår så väl att du inte orkat blogga :-)

    SvaraRadera
  2. Fina påskris! Glad Påsk =o)

    SvaraRadera