onsdag 26 maj 2010

Glad :-) ... och så lite äckelpäckel också...

Idag har jag fått min första följare! Efter bara typ fyra inlägg eller något sånt. Konstigt hur glad man kan bli :-)

Var på glukosbelastning idag på morgonen (för den som inte vet så är det ett test man gör på MVC för att kolla ev graviditetsdiabetes)... så VIDRIGT det är att dricka den där sockerlösningen. Jo jag vet att det finns en del som gillar det, min kollega gjorde belastningen förra veckan och tycker det är GOTT... fattar verkligen inte det. Det var till och med ännu värre än jag mindes det... Mår lite småilla bara av att tänka på det nu efteråt.

Hur som helst så fick jag ju sitta i två timmar och bara vänta tills det var dags att ta blodprov och då passade jag på att virka. Håller på med en mössa i "gallermönster" till ena dottern och har gjort lite olika försöka att få den lagom i storlek. Gjorde en till storasyster för ett par veckor sedan och den blev bra direkt, men den är lite för liten för lillasyster så den här gången får jag modifiera mönstret. Idag tror jag att jag fick till det bra :-) Men jag kan inte prova förrän nästa vecka, det är pappavecka för tjejerna nu. Däför kan jag inte heller fota storasysters mössa och visa för den är ute på vift :-) Men nästa vecka ska ni få se.
Fast ni kan ju få se mönstret förståss... det finns här: virkad mössa.
Storasyster ville ha en grön (flox magic) och lillsysters blir ljusblå (flox jeans, den ljusaste)

Nu ska jag se Grey's Anatomy, veckans enda riktiga TV-måste. Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar