onsdag 26 maj 2010

Trädgårdslåda

Ville ju visa något jag gjort också... Förra veckan fyllde mamma år och hon fick en låda med lite blandat innehåll för trädgården. Själva lådan är köpt på Panduro och är från början lite "vindpinad" och sliten i utseendet. Jag har dekorerat den med servett decoupage och målat en grön rand upptill.



I lådan fanns bl a en virkad fjäril, tyvärr lyckades inte fotografen (dvs jag) med fotona den dagen men förhoppningsvis ser ni något i alla fall. Bakvingarna har jag gjort enligt mönstret till en helt ljuvlig liten trädgådsälva hos ulligagulligasaker (trädgårdsälva), framvingarna förstorade jag lite men annars är de samma. Och så virkade jag en kant på vingarna och sydde på pärlor. Kroppen är virkad på frihand, liksom antennerna. Det var lite kommentarer här hemma om att huvudet var lite för litet och jag kan bara hålla med, men jag ORKADE helt enkelt inte göra om det. Jag blev faktiskt riktigt nöjd med den! Jag är trots allt nybörjare på virkning...


1 kommentar:

  1. Tjusigt! Jag har en känsla av att du kommer att få en riktigt fin och mysig blogg, så det känns kul att vara din första följare! Tipset för att nå ut till fler är att gå runt och kolla in andras bloggar, och sedan kommentera hos dem. Som hos mig! Det är kul att det finns så många handarbetsbloggar, man blir så inspirerad av alla likasinnade:-)

    SvaraRadera