tisdag 2 november 2010

Dagens i-landsproblem

Ville baka något lite speciellt till dopet, helst vaniljhjärtan men de misslyckas jag bara med. Hittade ett recept på sockerhjärtan, recept med bild finns här. Riktigt söta är de tycker jag, så de ville jag göra. Kanske ingen smaksensation men säkert "normalgoda".
Igår kväll gjorde jag degen och idag skulle de bakas ut... Degen var svårhanterad, gelén var svår att bre ut (tills jag kom på att smälta den i mikron), kakorna höll inte formen... lätt besviken alltså :-(
Till sist kom i alla fall glasyren på och det räddade upp det hela. Inte så söta och jämna och fina som på bilden men de är godkända. Mellantjejen var tydligt imponerad när hon fick se dem :-) Och de föll barnen i smaken, till och med lillkillen som knappt gillar några kakor alls tyckte om dem. Själv tycker jag att de är rätt tråkiga i smaken och både sambon och jag tycker att de är alldeles för söta. Men degen var god ;-)
Som sagt, godkända är de, men jag lär aldrig baka dem igen.

Ha det gott!



6 kommentarer:

  1. Det var himlans fina kakor, och de ser väldigt goda ut!! Efter dina inlägg den senaste tiden har kakmonstret i mig vaknat och härjar rejält!! =D

    SvaraRadera
  2. Ibland blir det inte som man vill, då får man villa det det det blir, som pappas svarvlärare sa till honom!
    De ser jättefina ut, riktiga konstverk! Om du dessutom bjuder på goda tårtan så blir ju summan av kardemumman utmärkt!

    SvaraRadera
  3. Oj, vad du jobbar! Kakorna ser proffsiga ut. Gästerna kommer säkert att njuta av dem!
    Maria

    SvaraRadera
  4. Men jag blir så sugen på allt möjligt när jag kommer till jobbet på morgonen och ser allt det fina du bakat... Cravings! ;)

    SvaraRadera
  5. Ner med din kaktus i jorden !!! Det kanske är en julkaktus. Kram Eva

    SvaraRadera
  6. De ser ju riktigt goda ut. Jag är urusel på att baka och tycker att dina kakor är superfina.

    trevlig helg

    SvaraRadera