fredag 26 november 2010

Saffranskaka

Idag har minitjejen och jag varit och hälsat på på sambons jobb, hans kollegor var nyfikna på lilla underverket. Bakade en saffranskaka och hade med mig. För att göra den lite fin och festligare så bredde jag på glasyr av florsocker, pressad apelsin och rivet apelsinskal och strödde på syltade apelsinskal. Dessutom bröade jag formen med kokos. Gott blev det!














Imorgon ska jag äntligen försöka fota pysslet från pysselkvällen i måndags, jag gör det inte ikväll utan väntar på lite dagsljus. Men som ni alla vet... den som väntar på något gott... väntar alltid för länge! :-)
Dessutom har jag knåpat ihop ett par gå-bort-presenter ikväll som ni också ska få se.

Ha en skön fortsatt fredagkväll och helg!!!

3 kommentarer:

  1. Vilken mumsig kaka! Det var väl uppskattat - och att visa upp minitjejen var väl också en höjdare! Önskar dig en fin adventshelg!

    SvaraRadera
  2. Ser riktigt läcker ut !! Ha en mysig advent !! Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Mums va gott.... nu blev jag ju supersugen precis när jag ska gå och lägga mig. KRAM/Veronica

    SvaraRadera