tisdag 8 februari 2011

Lite gott och blandat

Nu är det glest mellan inläggen... När alla barnen är hemma så blir det inte mycket tid vare sig till pyssel eller bloggande :-)
För tillfället är jag lite i kortmakartagen, flera födelsdagar och lite annat är på gång. Bilder kommer så småningom.
Ärmarna till den virkade babykoftan är klara, nu är det dags för resten.

Mina sömnadshemlisar är klara och "levererade". Jag hade köpt tyg för att sy julklappar till barnen men hann aldrig med det innan jul. Det blev en tunika till stora tjejen, men den blev för stor så jag ska göra om den lite. Och så en luvtröja i mjuk gosig velour till mellantjejen, men jag har glömt fota den och just nu är den i skolan tillsammans med en mycket nöjd ägarinna.

Flera av våra orkidéer blommar så vackert just nu och när solen skiner in på dem så är de helt fantastiska. Det går ju inte återge helt på bild men jag gjorde ett försök i alla fall...



















Nu ska jag hoppa in i duschen medan lilltjejen sover.
Ha det gott! Hoppas solen lyser lika skönt på er som på mig. Och att ni inte blåser bort... det gjorde nästan jag när jag lämnade tjejerna i skolan :-)

2 kommentarer:

  1. Så vackra dina orkidéer är !!! Jag är också jättestolt över mina som har slagit ut flera blommor nu. Det blir säkert en härlig babykofta med den färgen . Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Undergbara orkidéer! Och det ser ut att vara fint ute, även om det kanske blåser!

    SvaraRadera