måndag 7 juni 2010

Poncho på gång av mysgarnet

Nu har jag kommit en bit på ponchon. Jag la till ett garn till, det blev en mörkblå Drops Muskat Soft, som tillför lite mer tyngd bland allt fluffet och dessutom smälter in väldigt bra i färgen. Bytte dessutom från storlek 20 på stickorna till storlek 15. Det blir bra tycker jag :-) Och fort går det. Jag ska sticka två rektanglar i rätstickning, på jättestickor... så det är ju väldans enkelt. Inte någon direkt utmaning men lagom avkopplande.

Fast jag glömde helt bort lilltjejens virkade mössa i helgen. Jag skulle ju virka blommor till den och sy på. Men det vackra vädret lockade ju också. Igår tog jag årets första dopp i poolen, 22 grader var det så det var riktigt skönt. Resten av sommarblommorna fick äntligen lite mer jord runt fötterna (har dock inga foton på dem just nu) och jag gick omkring i trädgården och njöt av sommarvärmen och funderade på allt jag hade velat sätta spaden i om jag bara hade kunnat. Men trädgården lär ju inte springa iväg, jag får acceptera den som den är just nu och plocka fram spaden när kroppen är med på noterna igen. Värre kunde det vara... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar