torsdag 24 juni 2010

Rea på Panduro = FARLIGT!!!

Igår skulle jag och sambon dejta på stan efter jobbet, en bit mat på en uteservering en solig sommarkväll. Sämre kan man ha det :-)
På vägen dit passerade jag Panduro, som hade stora skyltar i alla fönster... "rea 50%"... Jag färsökte faktiskt att gå förbi, men det gick liksom bara inte. Det blev ett sug som drog in mig i alla fall, som ett svart hål som drar åt sig allting... Och inte gick det på fem minuter där inne heller, det var ju mycket som var på rea och eftersom jag gillar att pyssla med alla möjliga olika saker så kunde jag ju inte kolla på bara lite, jag var ju tvungen att kolla på allt, åtminstone allt som var på rea :-) Man får ju passa på när det är halva priset, pysselmaterial är ju inrte billigt. Men många pengar blev det (rea är farligt!!) och en massa saker som jag inte vet vad jag ska göra med... men det kan alltid vara bra att ha, eller hur? :-) 

Jaha, vad köpte jag nu då? Jaa... här kommer några bilder...

Garn... Tigris, 90% akryl 10% nylon, mörkrött med härlig lyster. Ett 'ojämnt' garn med struktur, liksom 'bubbligt'.

Scrap/kortgrejer (jag har hittills inte scrappat något, utan det blir mer kort för min del)... stämplar, dekorfigurer, band, brads, stickers och en distress ink dyna. Har aldrig testat distress ink tidigare men svägerskan talar sig varm för det och jag har ju märkt i andra bloggar att det används flitigt.

Designark...

Pärlor... lila små och lila lite större och en förvaringslåda med massa småfack. Behöver lite bättre sortering bland pärlorna. (Jo, pärlorna är faktiskt mörkt lila, lyckas bara inte få till en bild med rätt fårgåtergivning. Får nog sluta fota sent på kvällarna och göra det i dagsljus istället.) 

Nu är det läggdags och imorgon börjar semestern!!! Så skönt det ska bli. Fem veckor semester och därefter mammaledigt...

Ha det gott allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar