tisdag 1 juni 2010

Lite ditt och lite datt

Här har inte blivit så mycket pysslat de senaste dagarna, den här veckan är alla barnen här och då går kvällarna åt till annat. Men lite stickning på en babykofta, lite upprepning av en virkad mössa (skrev om den förra veckan... jag skulle göra den lite större för att passa dottern, men den blev lite FÖR stor) och ett bokpaket från Skaparglädje. Fast vet inte om jag blev så nöjd med det... :-( Ska fundera på om jag vill behålla eller inte.

Jag har dock hittat lite mönster och annat jag vill göra... lite för många! 'Vill göra'-listan växer lavinartat... Jag köpte förresten tidningen "101 nya idéer" igår och där fastnade jag för en del saker jag vill göra.
Men jag ska nog följa lilltjejens råd... igår sa hon att jag skulle göra klart det jag håller på med först, när jag började prata om något nytt jag ville göra. Ibland är de så kloka de små liven ;-)

En ny bok dök upp i huset igår, Mia Bengtssons Amigurumibok (den första). Det var stortjejen som fick den i födelsedagspresent av en släkting. Hoppas jag får låna den lite...

Nähä ni... läggdags för länge sedan, för en gravidtröttis som jag :-) Har varit på Tupperware-party ikväll, det var därför jag hamnade här lite för sent. Suck! Jag är hopplös...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar