onsdag 2 juni 2010

Sommarkrukor vs CSI

På måndagar brukar sambon och jag se CSI, uppkrupna i soffhörnet efter en oftast hektisk dag. I måndags var han dock upptagen med jobbdatorn i knät så det var lite svårt att kura in sig hos honom. Dessutom var det ett ovanligt konstigt och tråkigt avsnitt och ute var det så skönt när det hade både klarnat och mojnat framåt kvällen. Så jag gick ut och planterade hälften av sommarblommorna i sina krukor, äntligen!

Nu i sjunde månaden har jag blivit så trött så jag orkar liksom nästan ingenting på kvällarna, och helgerna rusar iväg... Dessutom vill jag alltid alldeles för mycket. Just när det gäller trädgården är det väldigt frustrerande att inte orka eller ens kunna göra det jag vill. Magen är i vägen, ryggen orkar inte och fogarna spökar. Vi flyttade in förra sommaren så nu vill jag verkligen börja ta tag i trädgården och göra på MITT sätt, istället för som de som bodde här innan, jag har massor av planer! (Jodå, sambon får också vara med och tycka, men det är jag som är trädgårdstoken i den här familjen.)

Hur som helst... här kommer ett par bilder på mina nyplanterade krukor. De är tagna nu på kvällen så färgerna är lite matta. Jag ska försöka komma ihåg att visa bilder längre fram i sommar när de har vuxit till sig.

Krukorna innehåller Silverhavre, Blåsalvia, Sommarnejlika, Silverek och Snöflinga (det heter den ju inte egentligen men jag har just nu tappat namnet...). Jag tror de tkommer bli bra när blåsalvian sätter fart och börjar blomma :-)

Idag har nog börjat få fason på lilltjejens virkade mössa, efter flera försök... Och nu har jag PROVAT flera gånger mellan varven. Förra veckan var de hos pappa och då kunde jag inte prova, det var inte så lyckat. Idag satt jag med på fotbollsträningen och njöt av solen, och passade på att virka en bit under tiden. Det verkar lovande... Förhoppningsvis kommer det lite resultatbilder inom kort.

Nu ska jag se veckans TV-höjdpunkt: Greys Anatomy! Så fort sambon är klar med tvätten (ja, jag smet iväg till datorn istället för att hjälpa till... får väl gottgöra det på något sätt en annan dag) så är det dags. Möjlighet att spela in och se lite senare är guld värt många gånger.

Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Finfina blommor. Snyggt med lite gräs som är yvigt och ger lite höjd. Jag e också en trädgårdstok, på 2:a plats efter garntok, förstås! Har alldeles nyss flyttat in i hus med min sambo, o älskaar trädgården! Som tur är så är den ganska mycket min stil redan, gammeldags och inte så strikt. Men visst får man mycket ideér! Fast jag tycker det e så spännande att se vad som kommer upp, har ju ingen aning! Ha det fint, med magen och allt:-)

    SvaraRadera
  2. Jättefina krukplanteringar. Jag kallar också den vita för Snöflinga. Den är supertacksam. Det blir snyggt med den blå salvian när allt växt till sig.
    Synd att du inte känner dig så pigg. Det tar på krafterna att vara gravid. men du har ju något underbart som väntar. Kram på dig // Eva

    SvaraRadera