söndag 25 juli 2010

Symaskinen har jobbat :-)

Tänkte visa några sömnadsprojekt, lite gammalt och lite nytt. Håll till godo :-)

Idag har sambon och jag skruvat ihop spjälsängen och bäddat till bebisen. Mysigt! Påslakanet och örngottet sydde jag när jag väntade lilltjejen, jag är fortfarande supernöjd med dem, tycker de är så söta.

Svårt att få till bra bilder... För ljust med blixt och för mörkt utan. De är i alla fall sydda i svagt färgad lakansväv och dekorerade med vit brodyr och hjärtan broderade i vitt med kedjestygn.

I eftermiddag sydde jag en flanellfilt med gulliga vilda djur. Bara två lager flanell, en söm 3 cm in från kanten och så "quiltat" med rätt så gles trestegs.sicksack, fast det syns inte på bilderna.


När filten var klar började jag på ett par sparkbyxor i smalrandig beige manchester. Ritade och klippte mönster, klippte till alla delar och började sy. Kom en bra bit och räknar med att göra klart dem imorgon.

Härom dagen sydde jag en blus i trikå till stortjejen. Hon har inte provat den än (pappavecka) så det ska bli spänande att se den på. Den är vid i modellen så jag misstänker att jag får ta in den lite...
















Nu är det hög tid för mig att krypa er i sängen. Sov gott!

5 kommentarer:

  1. Oj vad du är flitig! Gulliga saker du har gjort! Kommer inte ihåg när det är dags för bebben... hur länge är det kvar? Hälsningar från Umeå!

    SvaraRadera
  2. Att bädda sängen är bara så mysigt! Vi hade en vagga och så bäddade vi fint och la dit ett litet gosedjur och "åka-hem-från-BB-kläderna" och så var jag där inne och kikade en gång i kvarten, minst!
    Go bebisfilt, både söt och användbar!
    Stortjejens blus är fin och det gör väl inget om den sitter lite ledigt?

    SvaraRadera
  3. Så mysigt med en massa bebis-grejor :-) Är det nära nu?

    SvaraRadera
  4. Åh, det här inlägget triggade egna bebis-minnen... =) Så mysigt att bädda och förberedda... 8 år sen sist, vad tiden går fort *vemodig suck*...
    Vad duktig du är med symaskinen (oxå!), önskar jag kunde sy så fina kläder!

    SvaraRadera
  5. Å så utrolig fine :)

    Titt gjerne innom meg om du vil vinne en stelleveske til deg og babyen :)

    Fortsatt god sommer!

    Klem fra Hilde

    SvaraRadera