söndag 11 juli 2010

Varmt, svettigt och svullen!!! :-(

Har tillbringat veckan hos släktingar i Tyskland så det har inte blivit mycket tid framför datorn, dvs inga svar på kommentarer, inga kommentarer hos andra och inte mycket sett hos er heller. I fredags kväll såg jag i alla fall att jag har fått en award och två nya följare! Jättekul!!!
Idag tänkte jag hunnit läsa ikapp och svara men jag har varit helt färdig... Den här värmen tar knäcken på mig! Över 35 grader de senaste dagarna i Tyskland och nästan lika varmt här hemma idag.

Hela våren har jag fått höra "stackars dig som ska vara gravid i sommar, då hoppas du väl på en sval sommar?". Eftersom jag inte varit gravid på sommaren tidigare så har jag mest ryckt på axlarna och tyckt att det blir väl som det blir. Men det ÄR jobbigt :-) (Jag tål dock inte värmen så himla bra i vanliga fall heller så kanske hade det varit lika jobbigt utan att vara gravid, 30-35 grader brukar vi ju inte ha så ofta på somrarna här.) Hur som helst... jag är svullen, varm och svettig hela tiden. Blä!!! Lyckligtvis har vi en källare där det är betydligt svalare, och där finns även min sy- och pysselhörna :-) Där sitter jag nu. Skönt! Tidigare idag har jag rensat upp lite här så nu har jag hyfsad ordning och bra med plats så att jag kan bosätta mig här ett par dagar.

Inte blev det mycket pysslat heller under veckan, men jag stickade en hel del på babykoftan i bilen på dit- och hemvägen, så den är snart klar för montering. Sedan ska det virkas en kant runtom och så är den klar. Förutom några virkade blommor som dekoration men de får vänta tills jag vet om det är en pojke eller flicka. Nu är jag jättesugen på att sy till bebisen, så det ska jag förhoppningsvis sätta igång med imorgon.

Ledsen att jag inte gör min hemläxa (awarden) idag som jag skrev i mitt förra inlägg... Nu ska jag sätta mig en stund i soffan hos sambon innan jag nattar mig själv. Imorgon är en ny dag och då ska det förhoppningsvis bli bättring.

Godnatt!

1 kommentar:

  1. Jag är också trött på värmen! Precis som du så tål jag inte hög värme så bra. Så jag blev överlycklig igår när det började mullra! Det åskade hela natten, så nu e det lite svalare. Men ärligt talat så tror jag det behövs ett åskoväder till innan det kvalmiga försvinner... Vad mysigt att göra kläder till den lilla/lille! Och vad underbart att ha syhörnan i källaren, det är verkligen ett plus just nu! Ha det fint

    SvaraRadera