torsdag 1 juli 2010

Lilltjejens klänning är färdig

Eftersom jag har svårt att hålla mig till en sak åt gången så tar varje sak längre tid än det borde göra... :-) Någon som känner igen sig?

Hur som helst, nu är lilltjejns somriga klänning klar. Hoppas att hon gillar den, men det tror jag nog, hon har själv bestämt hur den ska se ut.

Effektiv arbetstid har inte varit så långe men som sagt...






















Storlekarna visade sig vara väldigt stora (eller så har de som gjort mönstret tänkt sig att den ska vara av tältmodell) så jag har redan tagit in en bra bit på bredden efter provning i förra veckan, men jag tycker fortfarande den ser väldigt bred ut (jag får lite nattlinnevibbar). Vi får väl se hur det ser ut när jag får tillfälle att prova (tjejerna har pappavecka nu). Är den för bred så har jag några alternativa lösningar... ta in den lite till i midjan, sy i resår en bit mitt i ryggen eller sy i knytband i ryggen. Vad säger ni om saken?

2 kommentarer:

  1. Nä, vadå, jag förstår inte vad du menar...??!! Ähum, jodå, visst e det mkt projekt på gång samtidigt! Fin klänningen blev! Band i ryggen kan nog va snyggt på denna modellen...det blir nog bra! Du får kanske visa ett foto när den är på ägarinnan sen.

    SvaraRadera
  2. Knytband är sött och mer fexibelt än resår som antagligen är bekvämare?!
    Väldigt söt klänning i alla fall!

    SvaraRadera