tisdag 29 mars 2011

Alla dessa beslut...

Nu har jag samlat på mig en hel del tyger som jag har tänkt ha till baby/barnkläder och en hel hög med olika mönster. Men jag kan inte bestämma vad jag ska sy! Eller vilka tyger som ska användas till vilka mönster. Hur svårt kan det vara? Ta ett mönster jag gillar, ta ett tyg jag gillar, sy! Svårare är det väl egentligen inte? Men som vanligt måste jag vrida och vända på allt i huvudet några hundra gånger innan jag kan bestämma mig. Varför? Undrar om jag har för mycket tid, eller för lite att göra? Som mammaledig går hela livet lite i slow motion, man får ju anpassa sig efter den lilla. Inget man gör kräver någon egentlig tankemöda... laga mat, städa, promenera, fika, tvätta, mata, gosa, ...
Men nästa vecka blir det andra bullar, då ska jag börja jobba. Sambon ska vara pappaledig två månader och jag ska ta en paus från mammaledigheten. Ska faktiskt bli skönt. I juni blir jag ledig igen och planen är att jag ska vara hemma hela hösten. Nästa vecka ska alltså hjärnan igång igen. Kanske kan jag då också bestämma mig för vad jag ska sy :-)
Tills jag kommer på det ska jag sy klart en väska som jag började på i somras. Senaste gången jag jobbade med den hade jag värkar, inte så täta och inte så kraftiga, men några timmar senare satte det fart på allvar. Dags att göra klart väskan nu, sju månader senare :-)

2 kommentarer:

  1. Bättre sent än aldrig..vilken tur att din väska snart är klar : ) Hoppas att du visar resultatet.
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Vad häftigt att göra klart väskan nu när barnet är fött, det blir en födelseväska =) Tack för dina fina kommentar om mössan! Kram /Caroline

    SvaraRadera