måndag 21 mars 2011

Nöjd!

Gick upp med lilltjejen vid ca kvart över sju. Välling till henne, frukost till mig. Vid åtta-tiden började jag städa. En timme senare hade jag plockat i ordning, dammsugit, svabbat och städat toaletten. Allt medan lilltjejen satt i sin stol och tittade på. Hon var nöjd hela tiden. Jag var nöjd när jag hade städat klart nedervåningen på knappt en timme redan på morgonen. Ibland flyter det verkligen på!
(Visst, jag har övervåningen kvar, men den är mindre. Den tar jag lite senare, eller kanske imorgon, vi får se vad som passar, det vet man aldrig så noga när man har en bebis med sig.)

Efter städningen har vi myst i soffan, lilltjejen har somnat, jag har duschat och kommit ur pyjamasen, och nu sitter jag här med en kopp kaffe. Vi får väl se hur länge lugnet varar... ;-)

6 kommentarer:

  1. som du skriver:iblandt flyter det bara på...passa på att njuta medans lillan sover :))

    SvaraRadera
  2. Så effektiv du är! Skönt att ha "fått undan" städningen, eller hur? Du hade verkligen gjort dig förtjänt av kaffet. Njut av eftermiddagen!

    SvaraRadera
  3. Vilken rivstart på veckan! Och så nöjd man känner sig sen när man kan slå sig ner och bara njuta en stund!

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt det låter =) Hoppas resten av dagen flöt på i samma andra! Kram ♥

    SvaraRadera
  5. En sådan härlig förmiddag...bra att du skrev om den så minns du den sådana dagar när det inte flyter på fullt så bra!

    SvaraRadera
  6. BIA - Bind It All. Det är den maskinen som gör hålen för spiralen och som sen gör att man kan fästa spiralen!

    TAck för din kommentar!

    SvaraRadera