söndag 27 mars 2011

Symässan i Malmö

Så var Symässan avklarad. Vi hade ett par riktigt trevliga timmar, men sällskapet var det absolut bästa :-) Vi var lite besvikna på att det var ganska lite tyg och garner. Däremot var det väldigt mycket pärlor och lappteknikstyger. Pärlor håller jag ju också på med men jag har för mycket oanvänt liggande redan så jag skulle inte titta på pärlor igår. Det gick väl så där med det... men jag superkollade inte alla pärlor ;-)  Några slank dock med hem.
Planen var att jag skulle titta efter enfärgade tyger, eftersom de stuvar jag har köpt på mig till barnkläder alla är mönstrade. Tänkte att de skulle behöva matchas med något enfärgat. Dessutom är det ju alltid kul att klappa garn och det gjorde ju inget om något litet nystan skulle följa med hem. Och så skulle jag alltså hålla mig borta från pärlorna :-)
Faktum är att jag klarade planen ganska bra... lite mer pärlor än tänkt men ändå inga mängder. Tre enfärgade tyger och ett garnnystan.

Gummislang, flätad lädersnodd, porslinspärlor med blommönster, "pärlburar", lås med hjärtan, hängen, sötvattenspärlor och en pincett för pluttiga pärlor. Allt liggande på varmt röd babymanchester.


Limegrön, knallrosa och turkos bomullsjersey (starkare färger än på bilden) samt varmt mörkröd babymanchester. Det rosa och det turkosa tyget tänkte jag skulle matcha andra tyger jag redan hade hemma, som ni ser på bilderna lyckades det hur bra som helst :-) Tyvärr är färgerna inte helt rätt, ni vet ju hur knepigt det kan vara.

Mitt livs dyraste garn... en härva helt underbart mjukt, glansigt garn av mullbärssilke i superfina gröna nyanser. Vårglädje! Det här är min belöning för att ha blivit av med graviditetskilona :-)
Juniper Silk Fino från BC garn.
På kvällen fick jag en stund i lugn och ro när lilltjejen sov och resten av barnen var över och lekte hos grannen. De nyinköpta pärlorna åkte fram och jag gjorde ett makraméarmband med ormknutar. Mitt första :-)



Lite trädgårdsarbete har det hunnit bli i helgen också, solen har skinit, tjejerna har lagat goda middagar... Det har varit en bra helg!!! Hoppas att ni alla andra också har haft en bra helg och att den kommande veckan bjuder på sol och positiva uppleveleser. Kram på er!

4 kommentarer:

  1. Hej! Det var trevligt att växla några ord med dig i telefon. du gjorde några fina fynd, ser jag. Precis som du tyckte jag att det var för lite garn på mässan. Men det var ändå roligt att komma dit och kolla in allt kreativt. Jag fick med mig några mininystan hem. Alltid något. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Tycker du var duktig som "bara" kom hem med de grejerna :-) Och armbandet blev ju himla snyggt, och vårigt! Kram

    SvaraRadera
  3. Kul att du haft en härlig helg!
    Mycket fint du köpte!

    SvaraRadera
  4. Fina inköp du gjort! Själv ska jag på symässan i Jönköping nästa helg. Längtar dit! Armbandet blev jättefint! =o)

    SvaraRadera