onsdag 2 mars 2011

Haklappar och tygbilder

Jodå, det blev både tygbilder och haklappar idag :-)

Två haklappar av vaxduk, med bomullstyg på baksidan och kantade med snedremsa. Och en ficka på eftersom lilltjejen spottar ut hälften av vattnet när hon dricker.














Och så var det tygerna jag köpte igår...

Första tanken var att det här skulle bli lite vårigt i köket. Duk, brödkorg, förkläde... eller något annat åt det hållet. Eller lite av varje. Men så kom jag på att det skulle kunna bli riktigt fina byxor åt lilltjejen, eller en tuff hängselklänning... Vi får se helt enkelt, köket eller lilltjejen :-)


Det här betalade jag 28 kr för och det ska bli en kjol till mig själv. En kort smal... men jag antar att man måste ha foder och det har jag inget. Har aldrig sytt något med foder. Och så måste jag skaffa blixtlås och sy en linning för första gången sedan syslöjden på högstadiet. Blixtlås var sisådär tio år sedan... men det ska säkert gå bra. Bäst jag letar fram ett mönster :-)
Lägg till bildtext

5 kommentarer:

  1. Så fina och praktiska haklappar du gjort. Ja, det är inte lätt att få till det där med att dricka när man är så liten. Fina tyger. Du fixar säkert både linning, foder och blixtlås.

    SvaraRadera
  2. Visst blev du också teststickare av Emlous torgvantar? Har du börjat än? Mina blir väldigt trånga i nederkanten och tänkte bara höra om fler hade drabbats av detta eller om det bara är jag som virkar alldeles för hårt?

    SvaraRadera
  3. Fina haklappar :-) Rosa o blommigt!

    SvaraRadera
  4. snygga haklappar och underbara smycken :)

    SvaraRadera