torsdag 10 mars 2011

Vuxen?

Jag undrar om jag kanske är på väg att bli vuxen... hemska tanke! Jag har ju aldrig tänkt bli vuxen!!! Men idag köpte jag Hemmets veckotidning. Jag kanske rent av är på väg att bli tant. Eller så har jag bara en massa fördomar. Kanske inte bara tanter läser Hemmets veckotidning. Hur som helst så var det inte den vanliga HV utan en tipstidning, med läsarnas bästa tips samlade i en tidning. Sånt är kul :-) En hel del tips är hur vanliga som helst, sånt som inte alls är något nytt. Andra tips är hur knasiga som helst och man kan inte annat än undra om de verkligen funkar eller hur någon ens har kommit på att testa. Och så finns det en hel del väldans praktiska och smart tips som man faktiskt kan ha nytta av. :-)
Jag kanske delar med mig av några tips någon dag, vem vet?

Nu ska jag sällskapa en halvsjuk dotter. Magsjukan snurrar vidare i familjen... På tal om det fick sambon ett tips för att hindra vidare spridning. Det började med att man skulle dricka en deciliter gin på fastande mage för att en halvtimme senare dricka ProViva... jag lyssnade aldrig vidare på resten utan avskrev den kuren. Särskilt vad gäller barnen!

5 kommentarer:

  1. Hej. Jag köpte den en gång för många år sedan när de hade en extra "bästa-tips-bilaga". Den gav upphov till många härliga skratt vill jag minnas :-D

    SvaraRadera
  2. Den tidningen har jag inte sett, men jag kan vara både vuxen och ... yngre när det gäller! :)

    SvaraRadera
  3. Kan du inte beskriva något av de där knasiga tipsen? Det låter spännande! Jag lade upp 45 maskor i torgvanten och det blev bra för mina stora händer. Sedan virkade jag fler varv än i mönstret.

    SvaraRadera
  4. Den tidningen måste jag hitta. Se om den e något för mej. Annars åker den hem till mamma.
    Kram Tack för tipset.

    SvaraRadera
  5. Ha ha! Känner igen det där! Med hemmets veckotidning alltså... :)

    SvaraRadera